Koliko krat se sliši vprašanje: »Za kaj je to dobro?« S takim in podobnimi želimo najti smisel naših dejanj, idej in sploh vsega. Če ima neka stvar v sebi nekaj dobrega, jo lažje sprejmemo in vzamemo za svojo. Dvoboj med dobrim in zlim (zlasti znotraj človeka) ter med smislom in praznino je star, kolikor je staro človeštvo. Kaj v nas bolj zmaguje? Kaj je tisto, kar največkrat vidimo? Kaj izberemo? Kaj se kaže kot lepše ali lažje?
Jezus se čudi in je žalosten zaradi človeške trdosrčnosti. Da, zakon je zato, da se ga spoštuje, in pravila, da se jih držimo. Pri tem pa ne pozabimo na vprašanje, ki ga Jezus postavi: »Ali se sme v soboto delati dobro ali zlo, življenje rešiti ali uničiti?« Namesto »v soboto« lahko damo – kot kristjani – »v nedeljo«, pa tudi kateri drug dan. Ne nazadnje lahko vstavimo tudi »v življenju«. Ti dve alternativi se pogosto pojavita pri naših izbirah in odločanju in prav je, da ju vzamemo zares. Izbrati med dobrim in zlim ter med reševanjem in uničenjem je temeljno za vsako stvar, ki jo delamo in rečemo.
Poskušajmo si postaviti to Jezusovo vprašanje pri tem, kar delamo. Imejmo ga v podzavesti, da ne bomo prehitro izbrali ali se odločili. Zlo in uničenje se namreč na prvi pogled in vse prevečkrat kažeta kot dobro in rešujoče, medtem ko sta dobrota in rešitev sprva nevidni očem in ju je treba iskati, izkopati, odkriti. Jezus je prišel, da bi rešil človeka in v njegovih (tudi pravnih) zagatah pomagal izbrati dobro in tisto, kar rešuje.
Da ne bo pomote. Jezus ne ponuja lahkih ali poceni rešitev. S svojimi vprašanji prej spravi v zadrego in daje misliti. Če ob njih dobro premislimo, ne najdemo vedno lahkega odgovora, pa čeprav je jasen in očiten. Jasno in očitno je, da se naj dela dobro in življenje rešuje. Kaj pa to pomeni? Je tisto, kar počnem v nedeljo ali kateri koli drugi dan, dobro in rešuje življenje? Je tisto, kar se mi ponuja, dobro in rešuje življenje? Pa naj bo to hrana ali vprašanje na volitvah, domača naloga za šolo ali projekt v službi, iti k maši ali na izlet, k verouku ali na trening.
Naj ne zmagata kratkovidnost in trdosrčnost, lastne koristi in poceni rešitve, temveč dobrota in reševanje življenja.
Blagoslov Vsemogočnega Boga Očeta in Sina in Svetega Duha naj pride na vas, z vami vedno ostane in se po vas širi. Amen.
Zapisal Luka Tul