Misel za drugo nedeljo običajnega časa

Jezus ni za navadne radovedneže ali tiste, ki rečejo: ′′No, bomo videli…” Dva učenca, ki mu sledita po tem, ko sta slišala Krstnikove besede, ju Jezus neposredno vpraša: ′′Kaj iščete?” A ne samo v tistem trenutku, ampak tudi v življenju nasploh. Njihov odgovor v obliki vprašanja je izraz ne le radovednosti, temveč želje, da bi se počutili ′′domače .′′ Pridi in poglej,” odgovori Jezus. In niso ostali z njim samo tisti dan, ampak od tistega dne naprej. Jezus želi ostati in prebivati v vsakem človeku, ki ga išče, in ne samo na enem in drugem mestu.
Zanimivo je. Učenca vprašata Jezusa, kje prebiva (dobesedno: kje ostane), na koncu pa ostaneta z njim. Kot da niso našli le Jezusa, temveč sebe in svoj prostor pod soncem, način življenja in izpolnitev vsake želje. Nič ni za povedati. Ko veš, da si našel tisto, kar iščeš, za nič na svetu, kar si boš želel in se boš znal ločiti, ko najdeš tudi sebe, je za življenje. Ko čutiš, da je nekaj doseženo, da je nekaj tvoje za vedno, kamorkoli greš in karkoli narediš.
Človek živi drugače, spremeni se, ko sreča Jezusa in ostane z njim. Kar ga napolni znotraj, se vidi. Tega ne moreš več skriti. Učenec Andrea gre in najde svojega brata Simoneja (pomeni ′′ poslušalec ′′) in on ga posluša. Nimam brata, ki bi to rekel, ampak – držim se besed evangelija – lahko rečem, da če te nekdo, s katerim si odraščal in pozna, posluša ′′ na muhi “, zagotovo navdušenje in prepričanje Mislim, da je vidno resno.
Spremembe, po srečanju z Jezusom, so tudi ′′ formalne “. Ko Andrew predstavlja Jezusa z bratom Simonom, Jezus – tudi on ′′na muhi′′ – spremeni ime in z njim tudi bistvo in poslanstvo. Andrejin brat kot poslušalec (Simone) postane zanesljiva rupa. Res je, iz njega bo moral potegniti kamen strahu in dvoma vase, v druge in Jezusa, a to je bilo potrebno. Človek ne more živeti v strahu in dvomih – čim prej se morajo odtajiti in pasti.
Jezus ni za navadne radovedneže ali tiste, ki rečejo: ′′No, bomo videli…” To velja tudi za vas, ki berete, in zame. Jezus ne “preizkuša”. Sprašuje tudi tebe in mene, ki mu sledimo: ′′Kaj iščeš?” Kaj si želiš v življenju? Albert Einstein, eden najbolj znanih fizikov doslej, je nekoč dejal: ′′Želim vedeti Božje misli – ostalo so podrobnosti.” Ne vem, če bo katero človeško bitje kdaj poznalo Božje misli, je sposobno vedeti , vendar pa spoznanje, ali vsaj vpogled, tisti del, ki je namenjen njemu in samo njemu.
Jezus dejansko želi ostati z in v vsakem človeku, da bi se lahko spreobrnil najprej od znotraj in nato, neizogibno, celo od zunaj. Ali želimo mi, človeška bitja, ostati z in v Jezusu? Če je tako, se lahko tudi mi slišimo reči: ′′ Pridi in poglej.” Jezus, Beseda, ki nam je podtaknila svoj šotor v sredino, želi, da vstopimo vanj in mu postavimo šotor. Da ga lahko odpeljemo k drugim. Ne pozabimo: Andrea je s svojim navdušenjem in prepričanjem – brez dvoma prepričala brata Simone.
Človek živi drugače, spremeni se, ko sreča Jezusa in ostane z njim. Nič ni bolj elokventnega kot življenjski stil. Besede – če je potrebno – izhajajo iz njih samih. Iz Andrejevega vidnega navdušenja so prišle besede: ′′ Našli smo Mesija,” to je, Gospodovega Maziljenega, tistega, ki je ′′ imbeciliran ′′ Gospoda. Iščimo tudi njega in poiščimo v Jezusu (in nihče drug) Mesija, Odrešenika. Odkupil je svet, on je Božje Jagnje, ki jih je prevzel nase, rešil vse probleme tega sveta.
Blagoslov Vsemogočnega Boga, Očeta in Sina in Svetega Duha, spuščajte se nad vas, vedno in skozi vas širite. Amen. Amen. Amen. Amen.
Zapisa Luka Tul

© Župnija Izola 2020